Cherry Tree Hill – Pinot Noir 2005 (si o nefericita observatie)

Cred ca e bine sa incep prin a spune ca e departe de mine ideea de a judeca vreun vinificator sau altul insa, cand am vazut inscriptionat pe aceasta sticla de Pinot Noir anul 2005, n-am putut sa nu fac o paralela si sa nu ma gandesc la ce faceau alti producatori din aceiasi zona in acel an.

Ati ghicit, ma gandesc acum la exemplul pe care il am cel mai la indemana si anume, cel mentionat in postarea trecuta cand, fiind un an slab, un producator a decis sa nu scota pe piata un vin pentru a nu pune intr-o imagine nefavorabila gama respectiva.

Cu riscul de a supara vreun cititor, am sa continui putin paralela si am sa spun ca, in timp ce vinul despre care va vorbeam in articolul trecut s-a lansat la un anume pret, care a crescut de la an la an, cu vinurile din gama din care face parte si vinul din titlu s-a intamplat cumva invers. Aceasta gama a fost gandita ca una premium si a avut un pret de pornire destul de mare, pentru ca ulterior, acesta sa scada ajungand acum, de exemplu (cum este cazul vinului aici de fata), sa poata fi achitionat la aproximativ 30 de RON pentru 2 sticle (intr-o oferta de genul 2 sticle la pret de una).

Nu vreau sa ma pun in pielea celor care au platit mai mult pe acest vin sperand poate ca intr-un an doi pretul sa mai creasca eventual (nici nu stiu cati astfel de clienti de vin exista pe la noi) si nici nu vreau sa pun intr-o lumina proasta gama Cherry Tree Hill (din care am mai baut vinuri care mi-a placut destul de mult, vezi un exemplu aici). Vreau insa ca, profitand de aceasta ocazie, sa nu las neobservata o practica care se pare ca incepe sa fie folosita tot mai des de o parte a producatorilor autohtoni si anume aceea de a lansa peste noapte game premium si super-premium doar de dragul de a tine pasul cu mai stiu eu ce producator (nu dau nume) si evident, pentru a scoate un profit cat mai mare cu un vin care poate nu are calitatile care sa-l recomande pentru un astfel de nivel de pret.

Parca imi si inchipui o discutie intre specialistii in vanzari si marketing a vreunui producator (pentru ca de obicei astfel de oameni nasc astfel de proiecte si nu specialistii din crama), poate chiar inainte de culesul strugurilor (ca sa nu mai zic de facerea vinului) privind spre viitorul brand de lux care va rupe gura targului.

Repet, observatia mea nu face referire stricta la Cramele Halewood sau la gama Cherry Tree Hill, pentru ca mi-ar fi foarte usor sa dau multe nume de vinificatori care folosesc sau au folosit aceasta tehnica care seamana cumva cu o anecdota (adevarata sau nu?) care circula la un moment dat printre impatimitii emisiunilor auto: la un moment dat cei de la MG nu stiau cum si ce sa mai faca sa revigoreze vanzarile si surprinzator solutia a fost dublarea pretului masinilor.

Am sa ma opresc acum cu nefericita mea observatie si am sa revin la vin care, ca sa fiu sincer pana la capat, la banii la care l-am luat reprezinta o afacere buna.

Cherry Tree Hill – Pinot Noir 2005: Culoare fina, tipica pentru un Pinot, nas curat ce iti zambeste usor a fructe de padure. Debutul este si el dominat de note de fructe dar pare putin apos. Spre final vinul mai prinde putina viteza cand intervin taninii si nuanta discreta de lemn si vanilie.


Observatie: imaginea sticlei este cu titlu de exemplu si reprezinta un alt an decat cel la care am facut referire in articol (btw 2005 are eticheta rosie).

2 thoughts on “Cherry Tree Hill – Pinot Noir 2005 (si o nefericita observatie)”

  1. am avut curiozitatea sa achizitionez acest vin, acum 2 zile, intrebandu-ma (pana am ajuns sa-l torn in pahar, cu nerabdare chiar….) cum e posibil raportul pret / brand…. calitate… sa fie real???
    pinot noir-ul fiind un soi preferat , am stat ceva minute in fata raftului din supermarket, cantarind daca voi lua sau nu plasa, achizitionand acea oferta….
    Surpriza am avut-o dupa rabdarea dovedita de a lasa acest vin (din 2005) sa respire cca 1 h….inainte de a-l degusta (a fost o incantare) : nas senzational, puternic….aromele clasice, corecte….si ce-i mai important…post-gustul prelung, desi usor astringent… o incantare.
    concluzia? la 15-16 lei / sticla nu te faci de ras cu acest vin la o masa…
    e drept, sunt vinuri care pot fi catalogate net superioare acestuia (alte pinot noir-uri)…. dar oare pretul raportat reflecta intr-adevar balanta corecta??

  2. salut Anonim,

    Vinul face banii dati pe el, dar nu stiu daca ar face banii ceruti pe gama asta la momentul lansarii (e drept ca de atunci preturile si ofertele s-au mai schimbat).

    Nu stiu daca chiar are un nas senzational, dar asa cum ziceam si in postare, la banii astia e o mica afacere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *